UONS: REM frekvencije da dodeli domaćim, a ne stranim piratskim televizijama!

Beograd, 6.07.2022. - Pokret "Kreni-Promeni" predao je danas Regulatornom telu za elektronske medije (REM) 209.000 potpisa gradjana sa zahtevom da to telo "radi po zakonu". Direktor za kampanje pokreta "Kreni-Promeni" Savo Manojlovic rekao je novinarima ispred sedista REM-a u Beogradu da ne ocekuje da ce ta peticija doneti neke drasticne promene i istakao da je jedini zahtev da REM radi svoj posao i postuje zakon pri dodeli nacionalnih frekvencija. (BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIC)

Udruženje onlajn novinara Srbije (UONS) obratilo se danas javnosti Srbije saopštenjem kojim poziva REM da se tokom sutrašnjih konsultacija u vezi sa dodelom nacionalnih frrekvencija rukovodi „zdravorazumskom logikom“ koja nalaže dodelu nacionalnih frekvencija nacionalnim televizijama.

„U svakoj državi na svetu nacionalna frekvencija je opšte, javno ili nacionalno dobro, i nigde u svetu nije moguće da takvim dobrom upravlja neko strano telo. U Srbiji imamo zabrinjavajuću pojavu nekakvih piratskih televizija iz Luksemburga koje u svom ileganom reemitovanju programa ko zna odakle i iz čijih studija konstantno ugrožavaju zakon ali i vitalne interese države Srbije, bez ikakvih zakonskih posledica.

Te piratske televizije iz Luksemburga nisu registrovane u Srbiji, niti plaćaju porez u Srbiji, ali zato ubiru ogroman novac od reklama od firmi čije je sedište u Srbiji!

Pravosuđe Srbije pravi se mrtvo u ovom slučaju klasične piraterije, što je nedopustivo i potpuno nejasno!“, navodi se u saopštenju ovog udruženja dostavljenog javnosti.

UONS upozorava REM da će, ukoliko piratskim televizijama iz inostranstva dodeli nacionalne frekvencije, biti prinuđen da pozove sve poreske obveznike Srbije na masovan protest ispred određenih institucija koji će iskazati svoje nezadovoljstvo zbog favorizovanja nepoštovaoca zakona iz inostranstva, a na štetu državljana Srbije koji uredno izmiruju svoje poreske obaveze.

Podsećamo, na konkurs za dodelu četiri nacionalne frekvencije prijavilo se 14 televizija. Dok neke frekvenciju do sada nisu imale (N1 i Nova S iz Luksemburga, UNA, K1, Tanjug, Kopernikus, BK, Kurir, Vesti), tu su i one kojima bi dodela frekvencije zapravo značila produženje već postojeće (Hepi, Pink, Prva, B92). Tu je i javnosti nepoznata TV2.

Šta mislite o ovome?

Ostavi komentar

Tvoja mejl adresa neće biti objavljena.


*